Begeleiding

  • De begeleiding is praktisch en concreet en steunt op erkende technieken
  • De begeleiding wordt steeds afgestemd op de specifieke noden van de leerling 
  • De essentie van de begeleiding is het remediëren van de schoolse vaardigheden waar het kind moeite mee heeft ( rekenen, lezen, spellen )
  • Functietraining waar dit nodig is om de schoolse vaardigheden te verbeteren ( bv leren in beelden of juist in taal, leren via verhalen, tekeningen, )
  • Ontwikkelen van vaardigheden om zo zelfstandig mogelijk met leerproblemen om te gaan en het leerplezier te versterken
  • Werken aan het sociaal-emotioneel welbevinden van het kind en zijn/ haar omgeving
  • Educatie: leren accepteren wat moeilijker gaat en erkennen van sterke eigenschappen en vaardigheden
  • Voorkomen of verbeteren van secundaire problemen zoals angst, negatief zelfbeeld, frustraties, gedragsproblemen
  • Ik zet steeds in op een positieve mindset zodat het kind succes ervaart.